Messe Frankfurt reorganiseert

Messe Frankfurt De beursen voor consumptiegoederen van de Messe Frankfurt wordt gebundeld. De handelsbeurzen Ambiente, Christmasworld en Paperworld zullen van 17 tot 20 april 2021 één keer plaatsvinden als een gezamenlijk evenement onder de naam International Consumer Goods Show – Special Edition in Frankfurt am Main. Het face-to-face evenement wordt aangevuld met gerichte digitale aanbiedingen van de Consumer Goods Digital Days. Door de samensmelting, de nieuwe datum en het hybride karakter van het evenement zullen onder de huidige pandemische omstandigheden nieuwe business bevorderende synergie-effecten voor de gehele branche ontstaan. De B2B-evenementen die de afgelopen weken opnieuw hebben plaatsgevonden, hebben één ding bewezen: beurzen kunnen met succes worden geïmplementeerd met een uitgebreid veiligheids- en hygiëneconcept. De voorbereiding van internationale beurzen betekent ook dat beursdienstverleners voortaan in opdracht van de exposanten moeten werken. Ongeveer 85 procent van de exposanten op Ambiente, Christmasworld en Paperworld komt vanuit het buitenland naar Frankfurt. “Grote delen van de internationale consumptiegoederenindustrie hebben de wens uitgesproken om Ambiente, Christmasworld, Creativeworld en Paperworld 2021 te laten plaatsvinden. Veel bedrijven hopen dat hun aanwezigheid op de beurs hun bedrijf na de doorstart een boost zal geven. We voelen ons meer dan ooit betrokken bij deze behoefte ”, legt Detlef Braun, algemeen directeur van Messe Frankfurt uit. Door de nog steeds bestaande reisbeperkingen in het internationale passagiersverkeer biedt een latere beursdatum in april 2021 exposanten meer planningszekerheid. Om deze reden heeft Messe Frankfurt besloten om de evenementen voor consumentengoederen in het voorjaar van 2021 te reorganiseren.
Meer informatie vind je op http://consumergoodsshow.messefrankfurt.com.